• Kafeskuslari.com ailesine hoş geldiniz..

    Sizde kafes kuş türünüz hakkında paylaşım yapmak ve soru sormak için üye olunuz.
    Sizde ailede yerinizi alınız...

Makale Monk (Keşiş/Quaker) Papağanı Üretimi

siyaha

Yeni Üye
Katılım
17 May 2024
Mesajlar
16
Tepkime puanı
17
Puanları
3
Yaş
54
kQbji_EaLFCSRUigHIdCXhwc8e0ChA679cPBhlVLs4k-scaled.jpg
Monk Papağanının Yetiştirilmesi
Quakerizm
Kuş yetiştirmekle ilgilenen herkes için, ister acemi olsun ister yılların deneyimine sahip olsun, Quaker'ın birçok nedenden ötürü mükemmel bir seçim olduğunu düşünüyorum. Bunların, tüm kuşlar arasında yetiştirilmesi en kolay olanlar olduğunu gördük. Birincisi, kuş yetiştirme hobisi veya işine başlamanın maliyeti, bu kuşların bulunabilirliği ve çok makul satın alma fiyatı nedeniyle önemli ölçüde daha az olacaktır.
Ve alışılmadık derecede "seçici" olabilen diğer bazı kuşların aksine, bir Quaker genellikle kendisine sağlanan herhangi bir eşle oldukça yakın bağ kuracaktır - tek küçük sorun, uygun bir eş sağlamak için neredeyse kesinlikle cerrahi olarak cinsiyetlerinin belirlenmesi veya hem erkek hem de dişi olduğundan emin olmak için DNA testi yaptırmanız gerekeceğidir! Para ve alan izin veriyorsa, Quaker'ları eşleştirmenin daha basit bir yolu (her seferinde %100 güvenilir olmasa da) birkaç yavru satın almak, hepsini büyük bir uçuş kafesine koymak, birkaç Kakadu veya conure büyüklüğünde yuva kutusu sağlamak ve doğal olarak eşleşmelerine izin vermektir. Quaker'lar genellikle uygun bir eş seçmekle ilgili sorun yaşamazlar.
Ayrıca, Quaker'lar 12 ila 18 aylıkken cinsel olarak olgunlaşırlar, bu da onları oldukça genç yaşta satın alıp evinizde evcil hayvan olarak besleseniz bile, potansiyel ebeveynleriniz olmadan önce uzun süre beklemeniz gerekmeyeceği anlamına gelir. Onları bir koloni ortamında yetiştirmeyi seçerseniz, grup yuvalama davranışları özellikle ilginçtir, devasa ortak yuvaları herhangi bir kuş kafesi için muhteşem bir gösteri sunar.
Quaker'lara olan talebin artması, popülerliklerinin artmasıyla birlikte mükemmel bir seçim olmalarının bir diğer nedenidir ve aşırı sıcaklıklara dayanabilme yetenekleri, iklimden bağımsız olarak neredeyse herkes için onları yetiştirmeyi uygulanabilir bir seçenek haline getirir. Yetiştirme konusunda sağladığımız aşağıdaki bilgiler çoğunlukla kişisel deneyimlerimize dayanmaktadır ve hiçbir şekilde Quaker yetiştirme ve yetiştirme konusunda eksiksiz ve kapsamlı bir rehber olarak tasarlanmamıştır. Bunun yerine, Quaker yetiştirirken okuyucunun bazı gereksinimler ve beklentiler hakkındaki anlayışını artırmak için sunulan bir dizi kılavuz ve öneriden oluşan basit bir genel bakıştır.
Yuvalama
Quaker'lar, tamamen dallar, dallar, saman, yapraklar ve uygun bulabilecekleri diğer yuvalama malzemelerinden oluşan çok karmaşık ve büyüleyici yapılar yaratan, ortak yuvalar inşa eden tek psittisinlerdir. Vahşi doğada, Quaker'ların tüm kolonileri ana bir yuva yapısı oluşturur ve her bir Quaker çifti bu yapıya "eklenir" ve birkaç daire içeren apartman binalarına çok benzeyen ayrı odalar inşa eder. Her oda genellikle üç ayrı alandan oluşur ve her alanın önceden belirlenmiş bir amacı vardır. Bir alan (yatak odası?) yumurtaların bırakılması ve kuluçkaya yatırılması için kullanılır. Doğanın en inanılmaz kendi kendine yeten yaşam kapsüllerinden biri olan döllenmiş yumurta, yeni bir hayatın yaratılması için gereken tüm dengeli besinleri ve tüm genetik materyali içerir. Yumurtalar çatladıktan ve civcivler büyümeye başladıktan sonra, kalan iki alandan birine taşınırlar. Bu civcivler yaklaşık dört ila beş haftalık olduğunda, ebeveynlerin yatak odasına başka bir grup bırakması normaldir. Üçüncü alan genellikle ebeveynler tarafından yuvayı korumak için bir "gözetleme" noktası olarak kullanılır ve grubun "nöbetçisi" tarafından yönetilir.
Esaret Altında Koloni Yetiştiriciliği
Kişisel deneyimlerimize dayanarak, esaret ortamımızdaki koloni üremesinin, Quaker'ların doğal ortamlarında üremeleri kadar üretken olmadığını gördük. Yaklaşık bir yıl boyunca koloni üremesi üzerinde deneyler yaptıktan ve bırakılan yumurta sayısında ve hayatta kalma oranında ciddi bir düşüş gördükten sonra, bu yöntemi terk ettik ve başlangıçtaki -ve çok daha üretken- tek çift-kafes yöntemimize geri döndük. Her çift için, tavandan zincirle asılmış, 18 kalibre kaynaklı telden (çok güçlü çiğneme kabiliyetleri nedeniyle) yapılmış 3x3x3 kafes sağlıyoruz. Her kafesin ucuna, üst yarısına 24 kalibre metalden (yine çiğneme kabiliyetleri nedeniyle!) yapılmış bir muhabbet kuşu büyüklüğünde yuva kutusu asıyoruz ve yuvalarını inşa etmeleri için onlara bol miktarda saman, dal ve çubuk sağlıyoruz. Metal yuva kutuları bazen çamaşır suyu solüsyonuyla dezenfekte edilebildikleri ve bir mevsimden diğerine tekrar kullanılabildikleri için kullanılır. Bazı çiftler, bir Kakadu veya Conure büyüklüğündeki çam yuvalıklarında yuvalama malzemesi olarak basit, işlenmemiş çam talaşı ile de aynı derecede iyi iş çıkarmışlardır. Diğer çoğu kuş gibi, Quaker'lar da kuluçka ve yuvalama dönemlerinde yalnız bırakılmayı tercih ederler ve rahatsız edildiklerinde oldukça yüksek sesle protesto ederler. Hızlı bir bakış için bir el feneri veya mumlama cihazı kullanarak yuvalıklara göz attığımız bilinmektedir, ancak onları çekip bakmaya hazır olmadığınız sürece yumurtaları veya yavruları ellemekten kaçınmanız önerilir. Bazı Quaker'lar, insanlar tarafından elle tutulurlarsa yumurtaları ve/veya yavruları terk eder veya hatta onları yok eder, ancak bu her zaman böyle değildir.
Tavukların yumurtlayabilmeleri için yeterli miktarda kalsiyum tüketmeleri gerekir ve bazı durumlarda tavuklardaki kalsiyum eksiklikleri yumurtladıkları yumurtaları yemelerine neden olur (yumurta kabukları kalsiyum içerir). Bu durum meydana gelirse, sularına veya mamalarına kalsiyum takviyesi ekleyerek, çiğnemeleri için bir mürekkep balığı kemiği sağlayarak veya herhangi bir evcil hayvan maması dükkanından veya pet shoptan satın alınabilen istiridye veya yumurta kabukları sağlayarak durumu düzeltebilirsiniz.
Aydınlatma
Quaker'ları iç mekanda yetiştirirken, uygun aydınlatmayı sağlamak için ayarlamalar yapılması gerekir. Bazı ayarlamalar yapılmadan dış mekandaki doğal ışık döngüsü değişimlerini taklit etmek imkansızdır ve değişen ışık döngüsü kuşları yumurtlamaya teşvik ettiğinden, kuşların üretken olması için biraz çaba sarf edilmesi gerekir.
Çifti yumurtlamaya teşvik etmek için yapay ışıklandırma kullanıldığında, Quaker'ların kafasının karışmasını önlemek için tüm pencereler veya diğer doğal ışık kaynakları kapatılmalı veya başka şekilde engellenmelidir. Sadece doğal ışığa maruz kalan Quaker'lar normalde yılda yaklaşık iki kez yumurtlar. Belirli aralıklarla yapay ışıklandırmanın kullanılması kuşların ilkbahar geldiğine inanmasını sağlayacak ve buna göre yumurtlayacaklardır. Vitalites gibi tam spektrumlu ışıklandırma, günde 16 saat ışık sağlamak için kullanılmalıdır. Işıklar, düzenli aralıklarla tam 16 saatlik ışık sağlandığından emin olmak için bir zamanlayıcıya ayarlanmalıdır. Çift yumurtlamayı teşvik ederek aşırı üremeyle ilgili endişeler gerekli değildir, çünkü Quaker'lar doğal ortamlarında çok üretken üreyenler olarak ünlüdür ve ara vermeden önce (genellikle 2-3 ay süren) birkaç yumurta yumurtlar ve büyütürler.
Diyet
Üreten bir quaker çiftinin beslenme düzeni vitamin ve kalsiyum açısından zengin olmalıdır. Yağ oranı yüksek olduğu ve genellikle vitamin eksikliğine yol açacağı için tohum diyetlerinden kaçının. Yetiştiricilerimize günlük olarak verdiğimiz bir yemek, pirinç, mısır ve havuçla desteklenen 3 fasulye karışımından oluşur. Bu karışımdan günlük olarak az miktarda alırlar ve mürekkep balığı kemiğiyle birlikte her zaman peletleri hazır bulundururlar. Üreyen kuşlar için başarılı olduğu kanıtlanmış birçok farklı karışım ve diyet vardır. Önerim, diğer başarılı yetiştiricilerle kuşlarına verdikleri diyetler hakkında konuşmanız ve kendi sağduyunuzu kullanmanızdır. Herkes aynı diyeti vermez, ancak yetiştiriciler için sağlıklı ve yeterli olan birçok diyet vardır.
Üreme Döngüleri ve Yavrular
Quaker'ların normal döngüsü (üremeye başladıklarında) tavuğun dört ila sekiz yumurta yumurtlayana kadar her gün bir yumurta yumurtlamasıdır. (Yumurta yumurtlanacak sayının nasıl belirlendiği hakkında hiçbir fikrim yok ve sayı görünüşte rastgele değişiyor!) Bu aşamadaki en büyük komplikasyonlardan biri dişide yumurta bağlanması olabilir. Tavuğa uygun, kalsiyum açısından zengin bir diyet verilirse bunun olasılığı azaltılabilir. Bu gerçekleşirse, Avimin veya NeoCalGlucon gibi kalsiyum takviyeleri doğrudan tavuğun gagasına yerleştirilebilir. Daha ilkel bir çözüm, kasları gevşetmek için dişinin karnını 3-10 dakika ılık suda tutmak ve bazen yumurtanın geçmesine izin vermektir. Bu prosedürler yalnızca deneyimli yetiştiriciler için önerilir; yeni yetiştiriciler tavuğun yumurta bağlanması olabileceğini düşünürlerse bir kuş veterinerine danışmalıdırlar.
İkinci veya üçüncü yumurtanın bırakılmasıyla çift, 24 ila 28 gün süren kuluçkaya yatmaya (embriyo büyümesini teşvik etmek için ısı uygulama uygulaması) başlar; bu süre çoğunlukla erkek yumurtaların üzerinde oturur ve sürece dişi kadar katılır! Quaker'lar bazen bir yumurtanın "kötü" olduğunu içgüdüsel olarak anlar ve onu görmezden gelerek yolundan iterler. Bunu nasıl algıladıkları bilinmemektedir, ancak yetiştiricilerin bir yumurtanın yaşayabilir olup olmadığını belirlemelerinin bir yolu, bir sondaj ışığı veya mumlayıcı kullanmaktır. Bu, bir yumurtanın dışını ve içeriğini görmek, döllenmiş, kısır veya hatta çatlamış olup olmadıklarını belirlemek ve embriyonun gelişimini ve yaşını kontrol etmek için kullanılan bir kuş yetiştiricisi aracıdır. Araç dar ve soğuk bir ışına sahip olmalı ve taşınabilir olmalıdır. Mumlama, yalnızca kabuktan geçen ışığın gözlemlenebilmesi için loş ışıkta veya karanlıkta yapılmalıdır. Beyaz kabuklu yumurtaların yarı saydamlığı, daha ince kabuklara sahip oldukları için daha küçük yumurtaların daha yarı saydam olmasıyla birlikte, ışıklandırmaya izin verir. Bir ışıklandırma cihazı kullanılarak, çıplak gözle görülemeyen ince çatlaklar içeren hafif hasarlı yumurtalar bulunabilir. Zamanında bulunursa, yumurta şeffaf tırnak cilası kullanılarak onarılabilir ve embriyo daha sonra normal şekilde gelişip yumurtadan çıkabilir. Döllenmemiş yumurtalar çıkarılabilir, böylece döllenmiş yumurtalar tam kuluçka bakımı alabilir.
Yumurtanın döllenmiş olup olmadığını belirlemek için son yumurta bırakıldıktan sonra en az 3 gün beklemelisiniz. Yumurta döllenmişse ve sadece yaklaşık 3 gün kuluçkaya yatırılmışsa, ince bir kırmızı kan damarı ağıyla birlikte belirgin opaklıklar göreceksiniz. Daha uzun süre kuluçkaya yatırılmış bir yumurtanın içi daha tamamen dolu görünecektir. Karanlık olacak ve içinden görmek oldukça zor olacaktır. Bu aşamada, civcivin dışarı çıkacağı yumurtanın geniş ucunda büyüdükçe hava cebini görebileceksiniz. Embriyo kuluçka süresinin 3/4'ünü tamamladığında, hava boşluğuna ışık tutularak ve hava kesesi zarına karşı hareket gözlemlenerek tespit edilebilir. Embriyo her zaman hareket etmez, ancak bu aktivite artacak ve borulama tarihine yaklaştıkça tespit edilmesi daha kolay olacaktır.
Bir mumlama aletinin kullanımı, hava cebinin yanlış pozisyonda olup olmadığını (yumurtanın alt veya yan tarafında) da söyleyebilir. Eğer öyleyse, civcivin yumurtadan çıkmasına yardımcı olmanız gerekebilir. Çoğu zaman, civciv yumurtanın içinde yanlış pozisyondaysa yumurtadan çıkamaz. Bir yumurta döllenmişse ancak çatlamamışsa, yumurtayı mumlamak embriyonun hala canlı olup olmadığını ve hareket edip etmediğini size söyleyecektir. Bazı yetiştiriciler bu işte o kadar uzun süredir yer alıyorlar ki, bunu bir prob ışığı olmadan oldukça doğru bir şekilde yapabilecek kadar deneyim kazanmış durumdalar. Borulama yapmış ancak dönmemiş bir civciv gözlemlerseniz, hassas ve riskli bir iş olmasına rağmen yine de kurtarılabilir. Bu genellikle kuluçka sırasında nem çok düşük olduğunda meydana gelir ve aşırı su kaybına neden olur. Bu da civcivi çevreleyen zarların uygun şekilde yağlanmamasına neden olur.
Hava hücresinin şekli ayrıca bir yumurtanın çatlamaya yakın olup olmadığını belirlemek için de kullanılabilir. Hava hücresi normalde kuluçka süresi boyunca yuvarlak görünen keskin bir kenara sahip olacaktır. Yumurta çatladıktan 24-48 saat sonra hava hücresi şekil değiştirecek ve çevresi yumurtanın bir tarafına doğru hafifçe veya çok fazla düşecektir. Buna çekme veya iç çukur adı verilir ve civcivin başını hava hücresine doğru hareket ettirdiği anlamına gelir. [ Papağan Kuluçka Prosedürleri, Jordan, 1989 ]. Bu noktada yumurtaları genellikle mumlayabilir ve civcivin başının mum ışığına tepki olarak hareket ettiğini görebilirsiniz.
Kuluçkadan 2 hafta sonra hiçbir gelişme gözlenmezse, yumurta çıkarılmalı ve kırılarak kan halkası veya ölü embriyo bulunup bulunmadığına bakılmalıdır. Bir embriyo gelişimin çok erken evresinde öldüğünde ve ekstra embriyonik kan damarları yumurta sarısı zarından aşağı doğru hareket etmeye devam ettiğinde kan halkası bırakılır.
Yumurtalar doğal olarak borudan çıktıktan sonra, kuluçka makinesinden çok daha yüksek nem ve biraz daha düşük sıcaklığa sahip bir kuluçka makinesine taşınmalıdır. Gerçek kuluçka yaklaşık 2 gün sürecektir. Yumurtadan çıktıktan sonra, kör, çaresiz bir kontrolü beslemenin hiç bitmeyen görevi başlar, sizin belirlenmiş ebeveyn olarak!
Yumurtalar ebeveynleri tarafından çatladıktan sonra, her ikisi tarafından yakından korunurlar. Normal yeşil quaker'larda, bebekler vücutlarını seyrek bir şekilde kaplayan çok yumuşak, açık sarı bir tüyle doğarlar ve bu tüyler sonunda bebekler olgunlaştıkça mavi vurgulara sahip yeşil tüylere dönüşür. Tamamen tüylü hale gelen bebekler (yaklaşık 8-10 haftalıkken) hayatlarının geri kalanında görünecekleri gibi görünürler. Normalde bebek Quaker'ları yaklaşık 2 haftalık olduklarında, gözleri açılmaya başladığında yuvadan çıkarırız ve akvaryumlarda birlikte büyütürüz. Her akvaryumun altına, kenarları 1 inç bükülmüş 1/2″ x 1″ donanım bezinden (kafes malzemesi) yapılmış bir "ızgara" yerleştiririz, böylece akvaryumun tabanına tam olarak oturur. Bu, bebeklerin büyüdükçe bacaklarının açık olmasını önleyen ve dışkılarıyla doğrudan temastan kaynaklanan kontaminasyonu azaltan 1 inç yükseltilmiş bir platform oluşturur. Ayrıca dengeyi korumak için ayaklarıyla kavrama konusunda onlara bir başlangıç sağlar. Başka bir çözüm, kabın tabanına parçalanmış talaş veya yulaf ezmesi koymak veya akvaryumun yan taraflarına vantuzlara bağlı küçük tünekler takmak ve böylece onlara bir tür tutunma yeri sağlamaktır. Küçük bebekler ara sıra kapların tabanındaki talaşları ve yatak olarak kullanılan diğer kağıt dışı malzemeleri yiyebilirler, özellikle açlarsa ve onları dipten uzak tutacak bir "ızgara" kullanılmıyorsa. Bu yataklığın yutulması iç tıkanıklıklara ve diğer ciddi sorunlara yol açabilir, bu yüzden bir ızgara sağlıyoruz.
Yapay Kuluçka
Yeni yetiştiricilerin yumurtaları yuvadan çekip kuluçka makinelerinde çatlatmaya çalışmasını, yeni doğan Quaker yavrularının son derece küçük olması ve bunu başarıyla gerçekleştirmek için gereken bilgi miktarı nedeniyle, kesinlikle gerekli olmadıkça (örneğin ebeveynler onları terk ettiğinde) önermiyoruz. Ayrıca bazı durumlarda civcivin kabuktan çıkmak için biraz yardıma ihtiyacı olacaktır; bu son derece hassas bir girişimdir ve acemiler veya ilk kez yetiştiriciler için önerilmez ! Bu, buzdolabından bir yumurtayı doğrudan çatlatmaya hiç benzemez! Kuluçka konusu, yumurtaların başarılı bir şekilde çatlatılmasına yol açan birçok farklı teknikle tek başına bir kitap doldurabilir. Doğru ekipmana sahip olmak, süreci bilmek kadar önemlidir. Sıcaklık, nem, havalandırma, yumurta çevirme ve sanitasyon, yumurtaların uygun şekilde kuluçkalanmasında önemli faktörlerdir (Brown, 1979). Yapay olarak kuluçkaya yatırılmış yumurtalarla ilgili deneyimlerimize göre, civcivlerin büyüme düzeni de bir miktar gecikmiştir. Bunun yerine, yumurtalar terk edilmişse veya başka bir şekilde tehlike altındaysa, onları kurtarmak için ilk girişim, yumurtaları şu anda kendi yumurtalarını bırakan bir tavuğun yuva kutusuna yerleştirmek olmalıdır (diğer adıyla "bakım"). Bunu birkaç kez yaptık ve tavuk genellikle bakım yumurtalarının üzerinde kendi yumurtalarıymış gibi oturur ve yavrular yumurtadan çıktığında onları besler.
Aynı tavuk tarafından yumurtlanan daha büyük kümelerde, yumurtadan çıkan ilk yavru ile son yavru arasında önemli bir boyut farkı vardır. Aynı kümedeki yaş farkları iki hafta veya daha fazla olabilir. Bir tavuğun çok sayıda kümesi olduğunda, en küçük yavruların gerektiğinde ebeveynler tarafından beslenmeye devam etmesini sağlamak için yetiştirici tarafından ekstra denetim uygulanmalıdır. Bunu sağlamanın bir yolu, yaklaşık 10 günlük ila 2 haftalıkken yalnızca en büyük iki veya üç yavruyu çekmek ve daha küçük, daha genç yavruları ebeveynlerin bir süre (yaklaşık bir hafta) beslemeye devam etmesi için yuvada bırakmaktır. Ebeveynler yavruların kursaklarını dolu tutma konusunda iyi bir iş çıkardıklarında, civcivleri bir hafta daha yuvada bırakmak cazip gelebilir. Ancak, onları daha erken çekmenin gerektirdiği ek işin, aslında kuş olduklarının farkında bile olmayan, insanlarla son derece iyi bağ kuran daha uysal, daha arkadaş canlısı yavrularla karşılığını aldığını düşünüyorum!
Bebekleri elle beslemek
El ile besleme ve sütten kesme süreci sağlıklı, duygusal olarak güvenli, iyi sosyalleşmiş Quaker'lar yetiştirmek için kritik öneme sahiptir. El ile besleme konusunda deneyimsiz olup yavrularını elle beslemek isteyen herkese, yavrularını elle besleyen bir kuş yetiştiricisinden size kapsamlı dersler vermesini ve bunu denerken sizi denetlemesini şiddetle öneririm. Bu, nasıl yapıldığına dair bir his edinmenizi sağlayacak ve kesinlikle aklınıza gelecek soruları sorma fırsatı sağlayacaktır. Deneyimli bir yetiştirici, elle beslemeyle ilgili tuzakların ve sorunların çoğuyla zaten karşılaşmıştır ve başkalarının bilgilerini paylaşarak önleyebileceği hataları yapmanız için hiçbir neden yoktur. Çoğu yetiştirici, bilgi birikimlerini paylaşmaktan fazlasıyla mutludur ve kalbinizin istediği kadar "beyinlerini kurcalamanıza" izin verir. Civcivleri kendi başınıza beslemeye başladığınızda, kaliteli bir yetiştiricinin izlediği adımları izleyin ve yetiştiriciyle ve/veya civcivin gelişimini izleyebilecek kalifiye bir veterinerle yakın iletişim halinde kalın. Bana göre, Quaker'ları elle beslemek diğer türlere göre biraz daha kolay öğrenilir, ancak yine de kalifiye bir akıl hocasıyla öğrenilmelidir. Quaker yavruları, beslenme zamanı geldiğinde ağızlarını kocaman açarak, bacaklarının üzerinde durarak ve şırıngaya ulaşmak için çabalayarak öğrenme deneyiminize yardımcı olmaya oldukça isteklidirler. Yaklaşık 3 1/2 ila 4 haftalık olduklarında, sizi yiyecek sağlayıcıları olarak tanıyacaklar ve sizi odada gördüklerinde akvaryumun bir tarafından diğer tarafına gidip gelecekler, kanatlarını çırpacaklar, başlarını sallayacaklar ve beslenmek için yalvaracaklar. Eğer daha önce Quaker yetiştirmediyseniz, bu göreceğiniz en komik ve en sevimli görüntülerden biri!
Bu bebekleri elle beslemek için, krep veya kek hamuru kıvamına gelene kadar ılık suyla karıştırılan Papağanlar için Exact Elle Besleme Formülünü kullanmayı tercih ediyoruz. Piyasada birkaç tane daha elle besleme formülü mevcut ve herhangi bir markayı diğerinden daha fazla öne çıkarmıyoruz; bu sadece kullanmayı tercih ettiğimiz marka. Paket üzerindeki talimatları tam olarak yazıldığı gibi izleyin. Formüller sulu görünebilir, ancak talimatlardan sapmayın. Daha kalın formüller mutlaka daha sağlıklı bebekler anlamına gelmez ve reçete edilen su miktarı için çok fazla formül karıştırmak onları susuz bırakabilir. Ayrıca daha yavaş sindirime neden olur, yani bebek aslında sizin beslemeniz gerekenden daha az formül alır. Bir bebeği elle beslemenin ortasında marka değiştirmeyin. Formülleri ısıtmak için mikrodalga kullanılmasını kesinlikle önermiyoruz çünkü civcivin guatrını yakacak ve ciddi hatta ölümcül hasara yol açabilecek sıcak noktalar oluşturabilir. Sıcaklık 37–39 C derece olmalıdır. Asla bunun altında veya üstünde formül vermeyin. Çok soğuk formül, mahsulün durgunluğuna, çok sıcak formül ise mahsulün yanmasına neden olabilir. Sıcaklığı ölçmek için bir termometre kullanın ve asla parmağınıza güvenmeyin. Her besleme zamanında taze bir parti yiyecek hazırlayın ve bakteri oluşumunu ortadan kaldırmak için kullanılmayan kısmı atın. Kullanılmayan kuru elle besleme formülünü buzdolabında saklayın. Özellikle yavru kuşları elle beslemek için üretilen ve çeşitli kuş malzemeleri satış noktalarında bulunabilen şırıngalar kullanıyoruz. Yavruları şırıngayla elle beslemek, daha güvenli ancak daha yavaş ve dağınık olan kaşıkla beslemekten biraz daha karmaşıktır. Kaşıkla beslerken, yavru Quaker'ın alt gagası küçük bir kepçe görevi görür ve bence bu onları diğer türlere göre beslemeyi biraz daha kolaylaştırır. Gavaj yöntemini kullanırken formülün akciğerlere değil, gurka yönlendirildiğinden emin olmak için özellikle dikkatli olmalısınız, aksi takdirde yavru aspirasyon yapar. Çok küçük kuşlar için, şırıngaya bağlı borunun kullanımı, formülü doğrudan gurka yönlendirdiği için aspirasyonu önlemeye yardımcı olmakta faydalıdır. Tekrar ediyorum, bu yöntemlerin deneyimli bir el besleyicisinin doğrudan gözetimi altında öğrenilmesi gerektiğini yeterince vurgulayamıyorum!
Besledikten sonra, bebeğin alt gagasını kontrol ederek içinde mama kalmadığından emin olun. Eğer varsa, çıkarmak için bir pamuklu çubuğu ıslatın. Alt gagada kalan mama sertleşebilir ve gaga deformasyonlarına neden olabilir ve daha sonra çıkarılması zordur. Bunu yaparken dikkatli olun çünkü bölge çok hassastır. Ayrıca civcivin vücudunda bulunan mamaları da temizleyin. Tüyleri veya tüyleri nazikçe silmek için ılık ıslak bir kağıt havlu veya bebek mendili kullanın. Gaganın altındaki bölgeye özellikle dikkat edin.
Her bir kavramayı tutmadan önce ve sonra ellerinizi yıkadığınızdan emin olun, böylece mikropların yayılmasını önleyin. Her bir bebek kavraması için besleme aletlerini temizleyin ve sterilize edin ve karıştırmak için kullandıktan sonra besleme aletlerini tekrar mama kabına daldırmayın. Bir bebeği asla masa üstünde veya tezgahta yalnız bırakmayın; her zaman bir kap veya sepet içinde tutun. Bir saniyeliğine sırtınızı dönebilirsiniz ve bebek yerde olacaktır. Küçük yaşta bile ne kadar hareketli olduklarına şaşıracaksınız.
Yavruları bir sonraki beslenme zamanını görmek için izleyin. Yaşa ve boyuta bağlı olarak, bu 2 ila 4 saat arasında olabilir. Başka bir beslenme verilmeden önce kursak boş (veya neredeyse boş) olmalıdır. Bir rutin belirleyin ve buna sadık kalın. Çok seyrek verilen beslenmeler bodur büyümeye, zayıf tüylenmeye ve zayıf bağışıklık sistemlerine neden olabilir.
2 haftalıkken çekildiklerinde, yavru Quaker'ları günde en az dört kez elle besliyoruz ve her besleme ortalama 10-13 ml formülden oluşuyor. Bu yaşta, çoğu her zaman böyle olmasa da, beslenmeye ihtiyaç duymadan gece boyunca uyuyacaktır. (Lütfen bu miktarların kesin olmadığını ve her bebeğin boyutuna ve büyüme hızına göre değişeceğini unutmayın.) Yavrular 4 haftalık olduklarında, beslemeler günde 3 kez olacak şekilde azaltılır ve her beslemede yaklaşık 15-20 ml formül verilir. Yavruları, diğer kuşların taşıyabileceği virüs ve bakterilerden korumak için diğer kuşlardan uzak tutun ve asla farklı kaynaklardan gelen yavruları bir arada tutmayın. Yavruların kardeşleri ("demetleri") birlikte tutulabilir. İyi bir diyetle beslenen sağlıklı bir civciv parlak, uyanık ve duyarlı görünecektir. Herhangi bir besleme yapılmadan önce, sabahın ilk saatlerinde günlük tartım şiddetle önerilir. Kilo alımı/kaybı, genel görünüm, alınan mama miktarı, dışkı görünümü vb. ile ilgili kayıtlar tutulmalıdır. Ayaklar ve ayak parmakları da sağlıklı bebeklerin iyi göstergeleridir. Uzun, ince ve/veya kuru değil, dolgun ve yuvarlak olmalıdırlar. Tüyler temiz, parlak ve düzgün düzende olmalıdır, ancak birkaç bebeğin birlikte barındırılması, kardeşler tarafından ara sıra çiğnenmesi nedeniyle bazı kuyruk tüylerinin "çirkin" görünmesine neden olabilir!
Sütten kesme yiyeceklerini tanıtmak için en iyi zaman, yavru kuşların araştırmaya, nesneleri toplamaya ve gagalarıyla "sakızlamaya" başladığı zamandır. Yaklaşık 3 1/2 ila 4 haftalıkken, elle beslemeye devam ederken, akvaryumdaki kaselerde suyla birlikte karışık sebzeler ve küçük pelet yiyecekler sunmaya başlarız. Yaklaşık 6-8 haftalık olduklarında, daha büyük pelet yiyecekler ve darı spreyi sunarız. Yavrular pelet yiyeceklerin bir kısmını kendi başlarına yemeye başladıkça, elle besleme mamasını daha az kabul edeceklerdir, bu nedenle bebekleriniz daha önce yediklerinin sadece yarısını yerse endişelenmeyin. Genellikle önce "öğle yemeği" beslenmesini bırakırlar, ardından sabah beslenmesi gelir. "Yatmadan önceki son öğün" beslenmesini bırakmaları biraz zaman alabilir. Şahsen, son beslenmeye tutunmanın onlara bir güvenlik hissi verdiğini düşünüyorum!
Ayrıca sebze, darı ve pelet yem yemeye başladıklarında tutumlarında bir değişiklik fark edebilirsiniz. Yaklaştığınızı gördüklerinde o kadar heyecanlanmayabilirler, sanki artık elle besleyerek yiyeceklerini sağlamak için tamamen size bağımlı olmadıklarını biliyorlarmış gibi (ve muhtemelen biliyorlardır). Ayrıca, bazı yavruların peletlerin ne olduğunu fark ettiklerinde, sanki onları yırtıcılardan korumak istercesine neredeyse bütün günlerini mama kaplarında oturarak geçirdiklerini fark ettik! Yavru Quaker'ları elle beslemek, kendinizi kapsamlı bilgiyle donattığınız ve başarılı bir yetiştiriciden öğrenme fırsatınız olduğu sürece, acemi bir yetiştirici için bile nispeten kolay ve keyifli bir görev olabilir.
Yılda üç ila beş yumurta kümesi, her biri dört ila sekiz yavrudan oluşan Quaker'lar için ikinci yıllarından sonra yaygındır ve genellikle bu sayıda yavruyu oldukça düzenli bir şekilde üretmeye devam edeceklerine güvenilebilir. Ortalama olarak, sanki tüm yaşamları boyunca bunun için eğitim almışlar gibi mükemmel ebeveynler olurlar! Ancak bir uyarı; bazı Quaker'lar ilk yumurta kümeleriyle ebeveynliğe "alışmazlar". Bazılarına göre ilk yumurta kümeleri yalnızca bir "alıştırma" koşusu gibi görünebilir. Yumurtalarının üzerinde düzgün bir şekilde oturmayabilirler veya hiç oturmayabilirler veya yumurtalar döllenmemiş olabilir. Çiftlerimizden biri ilk yumurta kümelerinde 3 yumurta bıraktı, ancak onları yuva kutularının köşesine yuvarladı ve tamamen görmezden geldi, bu da bizi bir kuluçka makinesine yatırım yapmaya ve onları kaybetmektense yapay olarak yumurtadan çıkarmaya yöneltti. Yumurtalar çatlarsa, ebeveynler yavruları görmezden gelebilir ve onları beslemeyi reddedebilir, hayatta kalmaları için insan müdahalesi gerekebilir. Neyse ki, bu kuşlar deneyimden ders çıkarıyor gibi görünüyor ve ikinci veya üçüncü yumurtalarını bıraktıklarında, onları profesyoneller gibi idare ediyorlar ve bu noktadan sonra genellikle insan müdahalesine gerek kalmıyor. Eğer bazı sorunlarla karşılaşırsanız, hemen pes etmeyin. Biz Quaker'ları birkaç yıldır yetiştiriyoruz ve hala arada sırada birkaç yavru kaybediyoruz. Alıştırma mükemmelleştirir ve yavru kuşları elle beslemede gerçekten usta olmak kesinlikle alıştırma gerektirir.

Kaynak: birdsnways.com (google çeviri)
 
Son düzenleme:

Şehmus BAKIR

İkon Üye
Yetkili Kurucu
Kurucu Üye
Üretici
Katılım
20 Ağu 2018
Mesajlar
19,892
Tepkime puanı
27,104
Puanları
113
Yaş
41
Hocam emeğinize sağlık teşekkürler ☺Ben müsait olunca bakıp düzenleme yapacağım👍

Not:Bu yazı bilgim dahilinde yazılmıştır
 

Kübra Ö.

Eski Forumcu
Yazar
Kıdemli Üye
Üretici
Katılım
26 Eki 2021
Mesajlar
6,525
Tepkime puanı
9,796
Puanları
113
Emeğinize sağlık.
 
Üst Alt